27 juli 2019

BILL OCH ANDERS ÄR KOMPISAR

I år hade Anders Wiklöf inbjudit Bill Clinton att vara gästtalare vid Anders årligen återkommande fes i Miramarparken i Mariehamn. Så nu förstår ju alla att de är kompisar. Gott så.

Bill höll ett bejublat framträdande inför den gapande publiken, för vem kunde väl tro att en tidigare sittande president i USA skulle kunna lockas till Åland för att hålla tal? Jag hoppas att Donald Trump inbjuds att hålla festtalet nästa år, för jag kan tänka mig att skillnaden i herrarnas framtoning skulle vara både markant och intressant att se och lyssna till.

Det finns ett rum i presidentpalatset i Washington som tidigare kallades "ovala rummet". Efter president Clintons eskapader där heter det "orala rummet". Har jag läst i dagspressen, och de lär ju veta vad de skriver om, eller hur? Vi vet ju numera alla (via massmedia) vad president Trump ägnar sina ensamma nätter i presidentpalatset åt, så jag antar att det numera finns ett "twitterrum" där också.

För övrigt är det en trevlig tradition som Anders Wiklöf infört genom sina årligen återkommande gratiskonserter för allmänheten. Nu väntar jag bara på vad dom andra pojkarna med stora inkomster skall hitta på för gratisarrangemang åt oss festsugna ålänningar. För nog är dom ett flertal som gjort sig stora pengar på våra behov.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar